Hai algo inquietante na forma en que Pedro Sánchez e o seu goberno fixeron política nestes anos. Non é só o que fan, senón como o fan. Non é só o que din, senón como o din. Sánchez converteuse nun prestidixitador político, un ilusionista que constrúe un relato mentres destrúe, ladrillo a ladrillo, as bases mesmas da democracia. E faino cun sorriso cínico, cunha man tendida mentres a outra desmantela os contrapesos institucionais, despreza os límites do poder e sementa unha división social que nos converte en inimigos uns dos outros.

O último truco deste mago político foi a proposta do PSOE de limitar as “accións xudiciais abusivas”, que, baixo o pretexto de evitar querelas infundadas, busca blindar ao propio Sánchez e ao seu entorno fronte ás múltiples sospeitas que os acosan. Ministros, exministros, familiares directos como a súa muller e o seu irmán, todos están no centro de escándalos que calquera goberno democrático afrontaría con transparencia e responsabilidade. Pero aquí non. Aquí lexislase para protexerse, para silenciar, para desactivar calquera ameaza xudicial futura.

Non é un caso illado. É un capítulo máis dunha novela negra na que o poder se exerce sen respecto polas regras do xogo, cun desprezo calculado cara ás institucións e un cinismo que non deixa espazo para o debate honesto. Vexamos o resto da trama.

A xustiza como inimiga

Desde o principio, Sánchez e o seu goberno identificaron o poder xudicial como un obstáculo, non como un piar do Estado. A reforma do Consello Xeral do Poder Xudicial (CGPJ) para limitar as súas competencias mentres non se renovaba a súa composición foi o primeiro movemento nesta dirección. Despois veu a presión sobre o Tribunal Constitucional, cunha reforma exprés deseñada para acelerar a elección de maxistrados afíns ao goberno. Todo isto envolto nunha narrativa que acusa os xuíces de parcialidade ideolóxica, deslexitimizándoos ante a cidadanía.

Pero a xoia da coroa foi o pacto cos independentistas cataláns para garantir a investidura de Sánchez. Aquí non houbo nin disimulo. Ofreceuse unha amnistía para os responsables do “procés” a cambio de votos, unha medida que non só vulnera a igualdade ante a lei, senón que lexitima a desobediencia institucional e desarma o Estado fronte a futuros desafíos secesionistas.

E neste xogo cos cataláns, un dos elementos máis escuros é o chamado “financiamento singular”. Baixo este termo escóndese un trato económico privilexiado que coloca a Cataluña nunha posición de vantaxe respecto ao resto das comunidades autónomas. Este acordo, claramente dirixido a satisfacer as demandas dos partidos independentistas, rompe o principio de igualdade entre os territorios. En España, con Sánchez de presidente, non todos somos iguais ante a lei nin no que respecta ao financiamento. A mensaxe é clara: os que atacan o conxunto do Estado, pero teñen os votos necesarios para presionar e chantaxear ao goberno, obteñen privilexios, mentres o resto da cidadanía queda relegada. O resto somos de segunda clase.

A polarización como estratexia

Mentres todo isto ocorre, Sánchez utilizou unha estratexia que resulta tan eficaz como perigosa: a polarización empregando a mentira (coma Trump). En lugar de gobernar para todos, fomentou o enfrontamento entre distintos sectores da sociedade, dividindo á cidadanía en bandos irreconciliables. Cada reforma, cada declaración, cada medida parece deseñada non só para resolver un problema, senón para xerar un inimigo, un “outro” ao que culpar.

A Lei de Memoria Democrática é un bo exemplo. O que podería ser unha ferramenta para a reconciliación histórica converteuse nun instrumento de confrontación, impoñendo unha visión ideolóxica que divide en lugar de unir.

E non esquezamos a Lei do “Só si é si”, un desastre lexislativo que permitiu a redución de condenas para agresores sexuais xa sentenciados. Lonxe de asumir responsabilidades, o goberno optou por culpar á oposición, aos xuíces, a calquera menos a si mesmo, aumentando aínda máis a crispación social.

A prensa como inimiga

Nun sistema democrático, a prensa é un contrapoder esencial. Pero para Sánchez e o seu equipo, os medios de comunicación críticos son inimigos aos que hai que sinalar e desacreditar. Desde os ataques directos a xornalistas ata a instrumentalización de RTVE e outros medios públicos, o goberno demostrou un desprezo alarmante pola liberdade de prensa.

O resultado é un clima de intimidación que erosiona un dos piares fundamentais da nosa sociedade. Porque cando os xornalistas temen informar e a cidadanía non confía nos medios, a democracia perde a súa capacidade de autorrevisión.

O decreto-lei como norma

Por se todo isto fose pouco, Sánchez converteu o decreto-lei na súa ferramenta favorita de goberno, evitando o debate parlamentario e os controis democráticos que deberían acompañar calquera decisión de calado. En lugar de consensuar, impón. En lugar de dialogar, decreta. A isto engádese o desprezo evidente ao Congreso, a cámara de representación de todos os españois, onde nunca responde ás preguntas da oposición e onde, a maioría das veces, insulta e despreza.

Unha democracia en risco

Todo isto lévanos a unha conclusión inquietante: Sánchez non está gobernando, está desmontando. Faino coa habilidade dun arquitecto ao revés, quitando unha viga aquí, un piar alá, ata que o edificio parece intacto pero está baleiro por dentro.

E faino mentindo. Mentindo sobre as súas intencións, mentindo sobre as consecuencias dos seus actos, mentindo sobre os problemas que afronta o país. Pero as mentiras non son o peor. O peor é a fractura que deixa tras de si, o enfrontamento entre cidadáns, o desprezo polas institucións, o ataque sistemático aos fundamentos da nosa sociedade.

Se non detemos esta deriva, se non recuperamos o respecto polas regras do xogo, pronto atoparémonos vivindo nunha democracia que só existe de nome. E entón, quizais, xa sexa demasiado tarde.

Este mércores, no primeiro acto conmemorativo da morte de Franco (aínda faltan 11 meses para os 50 anos do seu falecemento e dous anos para a chegada da democracia), Sánchez alertou de que “a ditadura pode volver ocorrer” e que “os que cantan as virtudes do autoritarismo queren que esquezamos estas cousas”. Non, non esquecemos. De feito, este texto non é máis que un humilde recordatorio de todo iso. Todo o que Sánchez está facendo contra o noso sistema democrático. #PSOE #PedroSanchez





Mugares, unha parroquia do Concello de Toén, alberga un patrimonio histórico e cultural que sorprende a quen se anima a visitalo. Destacando, a Igrexa de Santa María de Mugares érguese coa súa planta rectangular e dimensións considerables. Este templo é un dos escasos exemplos de estilo renacentista na provincia. A súa fachada, o elemento máis notable, presenta unha porta de arco de medio punto formada por doelas e un frontón triangular sobre corpos separados. As dúas torres, de base cadrada e rematadas cunha cornixa sobresaínte, engaden un toque impoñente á estrutura. Xunto á igrexa, atópase a reitoral. Esta é unha edificación ao redor dun patio, de ampla planta e non moi elevada, con muros de cachotería con encintados, dúas portas de arco de medio punto formadas por doelas, unha delas flanqueada por dous escudos de talla regular. Esta reitoral atópase no medio do pobo, acompañada de construcións con aspectos interesantes propios da arquitectura rural galega.

Non moi lonxe, a Ermida das Angustias ofrece outra xoia arquitectónica. Coa súa planta rectangular e cuberta a dúas augas, distínguese por unha peculiaridade: a súa maior lonxitude transversal en comparación coa lonxitudinal. A entrada, cun nártex adosado tamén cuberto a dúas augas, e o seu campanario de arco de medio punto, todo iso construído en cachotería de granito, reflicten unha robustez e simplicidade encantadoras.

O carácter utilitario e ao mesmo tempo estético maniféstase na fonte pública de Mugares, un conxunto de lavandeira cunha fonte cuberta por unha bóveda de medio punto de doelas de granito, un deseño que protexe o espazo interior dun xeito elegante.

O pombal, situado na parte alta do pobo xunto aos hórreos, coa súa planta circular e muros de cachotería de granito revestidos de tella, engade outro toque tradicional ao entorno. Unha coroa de pedra bordea o perímetro baixo o tellado, destacando a súa autenticidade rústica.

Nesa mesma zona, os hórreos, uns en mellor estado que outros, demostran a enxeñosa arquitectura rural galega. Con estruturas de madeira, peches de táboas verticais e tellados de tella curva a dúas augas, estes hórreos sostéñense sobre pés rectos ou cachotes enteiros, conservando as prácticas agrícolas tradicionais da rexión.

Á marxe da riqueza patrimonial, Mugares tamén destaca polo seu Entroido, sen dúbida, unha das festividades máis vibrantes e asentadas do pobo. Este evento reviveu tres personaxes icónicas: os “Labardeiros”, as “Señoritas” e os “Mazarucos”. Os Labardeiros, sempre homes, e as Señoritas, sempre mulleres, desfilan xunto aos Mazarucos, monicreques vestidos coa roupa dos recentemente casados do ano que aínda non teñen fillos. O desfile comeza no local social e culmina nunha praza do casco antigo, onde todos os participantes e espectadores se congregan para bailar e celebrar nun ambiente de cor e tradición.

Mugares non só destaca pola súa riqueza arquitectónica, senón tamén por manter vivas as súas tradicións, ofrecendo unha ventá única ao pasado cultural de Galicia. Este pequeno pobo é un verdadeiro tesouro agochado que invita a ser descuberto e gozado en cada recuncho. Ademais, este lugar atópase moi preto de Ourense, a escasos 8 km, no veciño e interesante concello de Toén. 


ALDEA DE MUGARES






















IGREXA DE SANTA MARIA












RECTORAL DE MUGARES








ERMIDA DAS ANGUSTIAS









POMBAL DE MUGARES



CONXUNTO DE HÓRREOS




















oscuroabismo. Con la tecnología de Blogger.